Cum sa-ti intorci lumea pe dos (II): Pregatirile


Fiindca nu sunt genul de om care sa fie calcat pe nervi pe gratis, mi-am tras foloase din toate discutiile in contradictoriu. Ba mai mult, m-am gandit cum ar reactiona un infractor, daca ar afla de idee. Per total, am facut o lista cu toate pericolele, sa le pot evalua mai bine. Puteam sa:

  1.  fiu jefuita
  2. fiu violata
  3.  fiu omorata
  4.  se strice motocicleta
  5.  fac accident
  6. raman paralizata
  7.  raman fara vreo mana sau vreun picior (ori ca o sa fiu atacata, ori din cauza unui accident)
  8. ma ratacesc

Comparativ cu bucuria revederii grecului, toata lista parea un mic, dar important detaliu. Asa ca am luat fiecare problema in parte si va jur ca le-am gasit o solutie la fiecare.

  1. Mi-am impartit banii pe categorii si i-am distribuit ca atare: bani de benzina in Bulgaria, bani de spagi in Bulgaria, bani de taxa de autostrada, bani de cheltuiala la destinatie etc. Banii de benzina in Bulgaria au stat pe card, cardul stand cuminte cu alte acte intr-un buzunar din interiorul gecii. Buzunarul se prindea cu un arici, deci nu erau sanse sa raman fara ele. Banii pentru autostrada au stat intr-un pachet de servetele, bagat intr-un buzunar lateral. Banii pentru destinatie au stat intr-un buzunar interior perfect camuflat. Am lasat o rezerva ascunsa bine printr-o geanta. In caz ca  eram jefuita, sa nu raman chiar fara bani. Cat despre eventualele spagi pentru politisti, stiam ca sunt vreo 5-10 euro, asa ca am avut grija sa am bani schimbati. Plus ca m-am documentat sa vad ce pot ei sa faca daca refuz sa dau ceva. Fermoarele bagajelor au fost prinse cu lacate mici, de posta. Motocicleta era mereu parcata fie sub o camera video, fie sub stricta mea supraveghere.
  2. Am plecat nemachiata, cu cele mai neutre haine. Am purtat tot echipamentul, am condus gheboasa (sa par vreun roacker periculos) si, pe teritoriul Bulgariei, mi-am bagat superbele bucle sub casca. Erau menite sa reziste pana in Grecia. Fix pana in Grecia m-au tinut, la granita erau cam pleostite si la destinatie paream ultimul aurolac. In concluzie, pe teritoriul Bulgariei am avut grija sa trec drept barbat.
  3. Asta ar fi fost singurul motiv pentru care as fi renuntat la excursie. Dar, m-am documentat pe internet in legatura cu diversi criminali actuali. Nu era niciunul in libertate, cu atat mai putin pe traseul meu. Plus ca m-am gandit ca n-oi avea eu chiar atata ghinion incat sa ma prinda fix vreun criminal in devenire.
  4. I-am facut intretinerea ca la carte. In Bucuresti, am tinut-o intr-un garaj. De asemenea, pana sa plec, am condus cat mai putin si cat mai preventiv. Preferam sa stau cu orele la semafor decat sa mi-o loveasca vreunul.
  5. In noaptea de dinaintea plecarii, mi-am dat toata silinta sa dorm 10 ore. In dimineata cu pricina, am mancat, mi-am luat mult pachet cu mine si un pliculet cu ceai verde. Apa gaseam pe drum (nu cand mi-a trebuit, dar am gasit). In rest, am condus ca toata lumea.
  6. Stiu ca aici o sa va tavaliti pe jos de ras, dar stiam de mai demult ca exista implanturi care vindeca paralizii. Am studiat sa vad in ce stadiu sunt cercetarile si pe unde in lume se poate vindeca asa ceva.
  7. Aici a fost floare la ureche. Am avut la scoala o materie despre protezare. La acea materie, am avut ca tema sa construim o proteza. A mea a fost de picior si permitea utilizatoarei sa poarte tocuri. In caz de, mai lipsea sa il conving pe tata s-o micsoreze (era imensa) si sa adauge niste chestii electrice. De asemenea, am citit de cum se procedeaza cand se amputeaza un membru, sa stiu la ce sa fiu atenta intr-un eventual spital.
  8. Problema asta a fost cel mai greu de rezolvat. Nu stiam care e treaba cu autostrazile si intersectiile lor. M-am uitat eu pe Google Maps, m-am ingrozit cand am vazut niste flori pe acolo, am chemat pe altii mai destepti care n-au fost in stare sa ma dumireasca. Asa ca am printat drumul pe doua foi si fiecare intersectie complicata, cu tot indicatii. De asemenea, mi-am scris intr-un carnetel localitatile dupa care sa ma uit. Carnetelul m-a ajutat mult mai mult decat teancul ala de foi.

Pe langa asta, mi-am printat muuuulte foi cu diverse cuvinte si expresii in bulgareste, pentru orice credeam ca o sa am nevoie: benzinarii, drum, defectiuni la motor, acte, politisti, formule de politete etc. Plus ca am intrebat printre motociclisti daca mai are careva in plan excursia, in aceeasi perioada cu mine si am cerut detalii despre drum.

De ce mi-am facut atatea griji pentru Bulgaria si pentru Grecia, nimic? Stiu destul de bine greceste si ca ei sunt mai corecti decat vecinii lor din nord.

Va urma

Lasă un comentariu