Cum sa-ti intorci lumea pe dos (VI): Intrarea in Grecia

Paralia Katerini

M-am decis sa reiau povestirile despre excursia mea din Grecia de acum 1-2 ani. Intre timp mi s-a schimbat mult viata, atat a mea, cat si a grecului cu pricina. E posibil sa vad toata aventura intr-o lumina diferita si sa uit unele detalii, dar sper sa iti placa la fel de mult. Mie mi-e dor sa mai fac iar o nebunie din-asta, dar stau cuminte deocamdata, ca urmatoarea vreau sa fie Salonic (Grecia)-Awaza (Turkmenistan). O sa coste bani mai multi, dar sunt sigura ca o sa merite sa conduc doar pe malul marii. Sper sa se termine si razboaiele din zona pana atunci. Revenind la Grecia…

Vama dintre Iad si Rai (sau invers)

Inca de la intrare mi-a picat povestea cu „plec la mama in Kavala”, ca vamesul m-a intrebat direct unde merg in vacanta. El nu s-a minunat asa tare de ce faceam, dar m-a pus sa-mi dau casca jos. Desi stabilisem de acasa sa imi ascund buclele doar pe teritoriul Bulgariei, am decis sa le tin in continuare ascunse. Motivul? Sa-l impresionez pe grec ca am batut atata drum si inca am un par superb. Ce nu aveam sa stiu este ca pana la grec ma asteptau mai multe probleme decat  am avut in Bulgaria.

Am intrat in Grecia pe la sase seara, jurandu-ma ca in 2-3 ore sunt la el. Am sunat-o pe mama, bucuroasa foc ca de aici incolo nu mi se mai poate intampla nimic rau. Curios, parea si mama ca se bucura pentru mine, desi s-a impotrivit tare la inceput. Am baut nitica apa, am mancat si am pornit la drum cu voiosie si viteza, sa nu se intunece. (La mine in familie cam toti au alergie la statul noaptea pe afara. E o adevarata tragedie sa am treaba pe undeva si sa se lase intunericul. Acum, daca e doar de distractie, stau si noaptea prin oras, dar am grija ca toate treburile serioase sa le rezolv ziua. Excursia asta era ceva foarte serios pentru mine)

Primul contact cu soseaua greceasca

Dincolo de punctul vamal proaspat deschis, cel care cica scurta distanta, urma un drum cu multe curbe. Si eu il urmaream, cu bagajele mele rebele. Era curba la dreapta? Eu ma inclinam la dreapta, in timp ce gentile se inclinau mai mult in dreapta, zici ca vroiau sa guste asfaltul. Era curba la stanga? Eu ma inclinam la stanga, dar nenorocitele nu vroiau neam vina mai pe stanga. Nu era pic de drum drept, asa ca n-am avut incotro decat sa opresc intr-o curba, cat mai pe dreapta, sa-mi asez lucrurile. Ce nu m-am gandit este ca drumul putea fi inclinat. Eu nu l-am simtit, dar motocicleta da, asa ca a picat in sant. Prima oara m-am ofticat, stiam ca imi curge benzina din rezervor daca e la orizontala. Apoi m-am gandit barem sa incerc toate schemele de ridicare a motorului vazute pe net. Cea traditionala, apuc de ghidon si salt, n-a mers. M-am pus cu spatele la ea, am prins-o de ghidon si un surub de pe la sa… as fi putut s-o ridic, dar ma durea rau coloana cand incercam. Asa ca am apelat la varianta mea, 100% feminina: am fluturat din ochi si am facut semn la masini, poate m-o ajuta cineva.

Au trecut greci cu nemiluita, doar ca sa opreasca unul cu numere de… Bulgaria. Din ce am inteles, m-a dojenit putin ca mi-am luat o motocicleta pe care n-o puteam ridica, dar m-a ajutat si a stat pana cand am plecat de acolo (sa iti spun ca, pe langa faptul ca mi-au picat bagajele, mi s-a spart si capatul metalic de la ghidon? Nu-ti spun, sa nu te sperii). Eu inca stau si ma gandesc… oare ar fi preferat mai mult sa mestereasca la un eventual Minsk? Ca asta e singura motocicleta pe care am reusit vreodata s-o ridic.

In fine, am vazut ca porneste mandra, mi-am strans lucrusoarele si dusa am fost. Un gand negru, alungat repede, mi-a venit iar in minte: oare mi-o ajunge benzina? Oi mai avea?

Din episodul urmator

Mi-am continuat drumul si m-am trezit pe autostrada. Era prima oara in viata mea cand conduceam pe asa ceva. Invatasem eu pe la scoala de soferi ca se merge mai repede si orice e de semnalizat se face din timp, dar cam atat. Mie nu mi-a placut pe acolo. Pe langa faptul ca toti treceau ca vantul pe langa mine (eu ma chinuiam cu 110-120), imi tot luam teapa de la indicatoare. In afara de urmatorul oras de pe lista, ma tot uitam si dupa o benzinarie. Si vedeam semnul de benzinarie. Undeva prin zona scria si ca peste 500 de metri sa cotesc dreapta. Mai mergeam, iar vedeam semnul, de data asta cu 300 de metri. Mai departe, se intampla sa-l vad si la 200 de metri. Eu calculam si, cand era sa ajung in intersectia cu pricina, ia benzinaria de unde nu-i. Evident ca ramaneam pe autostrada, doar nu riscam sa ma ratacesc pentru niste „oaze” cu benzina….

Va urma

PS: Ti-am facut dor de duca? Vrei si tu aventuri cu motocicleta, dar nu prea stii cum sta treaba? Afla toate detaliile practice din cartea „Moto Lady”.

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s