Pretiosul filtru de aer


O vorba din batrani spune ca primavara, natura infloreste. Eu cred cu tarie ca, primavara, se platesc impozite si se schimba consumabile. Despre cum se schimba uleiul si placutele de frana deja ti-am vorbit in cartea „Moto Lady”. Azi a venit randul filtrului de aer.

Ce este?

E fantastic de logic ca filtrul de aer nu rontaie gogosi si nici nu fluiera gagici, ci filtreaza aerul. Asta e menirea lui, scopul vietii lui, de aia a fost creat. Curiozitatea e: de ce trebuie filtrat aerul? La fel ca omul, si motorul are nevoie de nitel aer pentru a functiona. In mod special, aerul e necesar pentru a se crea scanteia necesara aprinderii sale (daca vorbesc limbi straine, gasesti traducerea aici). Problema e ca aerul normal, pe care il respiram, contine praf, polen si multe alte particule pe care motorul nu le vrea. Aici intervine filtrul de aer, care le opreste inainte de a intra in motor.

Fizic si practic vorbind, filtrul de aer este un carton special si presat intr-o anumita forma, ce are capetele metalice.

Se curata sau se inlocuieste?

Vorbind strict din experienta mea, filtrul de aer se poate atat curata, cat si schimba. Eu l-am dus la benzinarie, l-am dat jos si am rugat un angajat sa il sufle cu aparatul lor de umflat rotile la masini. Am citit pe internet ca exista solutii speciale pentru curatat filtrul, dar nu ma incumet sa te informez mai mult, pentru ca nu am incercat varianta asta. Am decis sa-l schimb ca urma sa plec in Grecia. N-am observat nimic schimbat la filtrul meu, dar il aveam de vreo 4-5 ani si mi-era frica sa nu se strice ceva pe drum fiindca nu l-am schimbat. N-am reusit sa gasesc unul nou, in timp util, asa ca l-am suflat iar si am plecat asa. La intoarcere, l-am schimbat doar asa, de ciuda ca e greu de gasit.

Vrei sa cumperi un filtru?

Mult succes! Ca sa reusesti asta, trebuie sa iti doresti din tot sufletul. Cel putin filtrul meu cred ca a venit de undeva din Australia si s-a creat pe loc o echipa de chinezi importati din America care sa mi-l fabrice. Altfel nu-mi pot explica de ce m-a costat un pic peste 200 de lei si am asteptat mai bine de doua saptamani sa vina. Am intrebat peste tot, am sunat, mi-am pus prietenii sa caute… asta a fost singura varianta sa obtin filtrul, varianta gasita intr-un singur loc. Deci, daca chiar vrei un filtru de aer, strange bani si carti (sa ai ce citi cat timp astepti).

Cum se inlocuieste?

Intr-un mod foarte simplu, explicat in pozele de mai jos.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Capacul exterior are un singur surub. Ia un imbus si desfa-l.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mai e un capac interior. Ia o surubelnita in cruce si slabeste surubul de sus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Apoi slabeste-l pe cel de jos.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Continua cu slabirea celor din lateral.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Intr-un final, scoate-le pe toate, in ordinea in care le-ai slabit. Daca vrei sa stii de ce, lasa un comentariu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Scoate filtrul vechi

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pune-l pe cel nou.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ansambleaza totul la loc. Nu uita de ordinea suruburilor.

Lasă un răspuns

