Adu-ti aminte de imaginea asta de fiecare data cand te bazezi pe casca


Azi am participat la un curs despre echipamente moto organizat de Diana Porumb, in clubul Kafka. Au prezentat cei de la revista „Motobikes” diferite echipamente si noutatile de pe piata, inclusiv nanomateriale si D3O, materialul meu preferat din domeniu.  Per total, prezentarea mi-a placut mult, dar piesa de rezistenta a fost o casca taiata in doua, Shark, din ce am inteles:

juma de casca

Din ce se vede in poza, casca are exteriorul din carbon (cred), un invelis gros din polistiren, un strat relativ subtire din burete si un soi de plasa. Deci pe asta se bazeaza unii cand zic „mi-am luat casca scumpa, asa ca ii dau tare”: niste polistiren, burete, ceva tare si o panza. Creierul, cat e el de complex, se pare ca nu e folosit in ecuatia numita „siguranta rutiera”. Sunt curioasa cum arata o protectie de coloana taiata in doua.

In alta ordine de idei, acum poti testa pe pielea ta protectia unei casti: prinde o placa de polistiren de un zid, eventual adauga si un burete subtire si da cu capul. Daca nu doare, e bun!

Daca nu ti-a convenit acest articol, te astept sa ma contrazici la urmatorul curs. Atunci voi prezenta eu cateva studii si standarde legate de echipamentele moto.

5 gânduri despre &8222;Adu-ti aminte de imaginea asta de fiecare data cand te bazezi pe casca&8221;

  1. Evident esti dispusa sa te lansezi in controverse… Sunt multi care nu am aflat la un curs ca o casca are poliestiren in compozitie. Desi inteleg lectia ce o transmit organizatorii, poliestirenul ala a salvat multe bostane. Intreaba-l pe Indian de ce a murit? Iar cine ii da tare, nu-i da pt ca are casca scumpa. Si pe cei mai multi dintre ei nu ii opresti nici tu si nici eu si nici macar evenimentele nefericite in care ajung implicati, pur si simplu refuza sa creada ca nu sunt compatibili cu mersul pe motocicleta, dimpotriva, se lauda cu ispravile lor…

    Apreciază

  2. Buna,

    Iti multumesc frumos ca ti-ai rupt din timpul tau ca sa-mi scrii un comentariu. Ca sa-ti raspund, s-o luam pe rand:
    1. De ce ti se pare asa evident ca sunt dispusa sa ma lansez in controverse? 😀
    2. Cine este Indian? Dat fiind ca e mort, am rugamintea sa-mi spui tu de ce a murit. 🙂
    3. Legat de datul tare din cauza castii… Nu stiu in ce medii selecte te invarti, dar eu cunosc destui berbeci din-astia. 🙂
    4. Nu incerc sa opresc pe nimeni de la nimic. Vreau doar sa fie constienti de ceea ce fac.

    Apreciază

  3. Ce inseamna sa n-ai cultura moto, omul se referea la Indian Larry…google is your friend my dear.
    Pentru cineva care a intrat la Poli, afirmatia: „In alta ordine de idei, acum poti testa pe pielea ta protectia unei casti: prinde o placa de polistiren de un zid, eventual adauga si un burete subtire si da cu capul. Daca nu doare, e bun!” este sub orice critica…adica nu ai habar de fizica de baza…
    Am testat pe pielea mea protectia unei casti full face, am luat asfalul din plin la peste 60km/h, daca nu aveam casca nu mai aveam mandibula….Si nu, nu am avut nici macar o durere de cap!

    Apreciază

  4. Iti multumesc si tie pentru comentariu. Din exprimarea lui, nu mi-am dat seama la ce se refera. Din moment ce a zis ca a murit, puteam sa jur ca o fi vorba de un om. Pe baza unei exprimari proaste, si eu pot acuza pe oricine de orice fel de incultura 🙂

    Daca tot stii tu mai bine fizica de baza, de ce nu explici ce e gresit in afirmatie?

    Acum pot sa-ti spun si eu ca n-ai cultura stiintifica? Ca sa spui ca acea casca te-a protejat, ar fi trebuit sa ai inca un accident, fix in aceleasi conditii, doar ca fara casca.

    Apreciază

Lasă un răspuns

