Alte detalii despre Bucuresti


Pe langa sfaturile date acum cateva zile, mai sunt unele lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa conduci prin Bucuresti. Asta in afara de faptul ca, evident, trebuie sa stapanesti excelent motocicleta.

La ce sa te astepti

Din ce-am observat, soferii din Bucuresti conduc excelent si cu mult bun simt. Un taximetrist (!) mi-a multumit ca i-am facut loc. Au reflexe foarte bune, vad imediat tot ce misca…sunt greu de luat prin surprindere. Cat despre trafic, daca nu e cumplit de aglomerat, e foarte fain (pe timp de zi). Bancul in care se zice ca in Bucuresti nu exista reguli de circulatie e corect. Poti s-o iei pe rosu, pe interzis…cum vrei tu, atata timp cat ai grija la masini. Oricum, pana si semafoarele mai stau pitite dupa vreun copac, ce sa mai zic de indicatoare. Cea mai sigura varianta e sa mergi odata cu masinile pe oricare banda mai putin pe prima.  Doar n-o fi vreunul asa nebun incat sa va calce pe toti.

Parcarea

Daca prin trafic te descurci tu cumva, afla ca pentru a parca iti trebuie abilitati speciale. Prima oara cand am parcat a fost din greseala. Stiam ca trebuie sa fac stanga la KFC, cand m-am trezit pe un drum cu piatra cubica. In loc sa ajung pe Splaiul Independentei, m-am trezit in parcare. Asa ca am tras si eu motocicleta dupa o masina, sa dau un telefon. M-am dat jos, manusile le-am pus pe sa, telefonul in casca si tocmai cand primeam indicatii de zor, apare o tanti cu ditamai masina care se uita la mine si tot dadea din maini. Am crezut ca nu incape de mine. I-am facut semn sa ma ocoleasca, tanti nimic. M-am suit peste manusi si am tras motorul mai in spate. Pe masura ce-l trageam, tanti tot intra pe locul meu de parcare. Mai aveam putin si ajungeam in strada cu tot cu motor, asa ca am facut stanga, macar sa fiu pe trotuar. De-acum, femeia era multumita: parcase masina. Pe mine m-au apucat nervii, cum sa ma dea afara din parcare? E nebuna? Nu i-am spus nimic, persoana din telefon inca dadea indicatii. Totusi, femeia parca nu era pe deplin multumita. Probabil a vazut in oglinzi ca mai era o masina in spatele ei (rabdator sofer) care n-ar fi incaput sub nicio forma pe langa ea. Abia daca incapea o bicicleta in spatiul ala. Ce sa mai, blocase ditamai parcarea. Asa ca s-a uitat putin in jur si a plecat repejor.

A doua oara cand s-a pus problema parcarii, m-am strecurat printre masini, am urcat o bordura, m-am strecurat printre pietoni, am mers pe piatra cubica si am oprit-o langa alte motoare. Imediat a iesit unul sa-mi spuna ca nu e voie si mi-a indicat un alt loc. M-am mutat, ce era sa fac?

A treia oara trebuia s-o parchez in curtea de la camin. Exact in dreptul intrarii s-a gandit unul sa opreasca masina. Cu grija sa nu i-o stric, iar am urcat o bordura (cam inalta) si am intrat. N-am apucat sa fac stanga sau dreapta, ca un caine s-a asezat in fata mea si nu vroia sa se dea la o parte. Eram singura, noaptea, n-am indraznit sa-l supar. M-am apropiat usor, cainele nimic. Sa vezi minune, abia cand i-am spus sa plece s-a mutat mai incolo. Am pus-o intr-un colt, dar era prea izolat locul. Din fericire, am gasit un motociclist pe care l-am rugat sa treaca o alta bordura, s-o ia pe o cararuie si s-o parcheze pe alee, in fata caminului.

 

LE: Postez abia acuma fiindca am stat o perioada fara pic de net.

Semnat,

semnatura

2 gânduri despre &8222;Alte detalii despre Bucuresti&8221;

  1. Sunt motocilista asa ca incep. in primul rand ” Poti s-o iei pe rosu, pe interzis…cum vrei tu, ” daca era politia acolo nu cred ca era de acord cu tine;)in caz ca stii legea:) In primul rand pe banda 1 este sa mergi incet, pe banda 2 este sa mergi un pic mai tare ca pe banda 1 si pe banda 3 sa mergi cu viteza legala….de aceea ti ai luat motocicleta…si logic mergi un pic mai rapid..

    Si apropo de parcare soferii din Bucuresti sunt obisnuitii ca noi motociclistii sa parcam pe trotuar pe unde merg pietonii.. nu intr o parcare speciala ptr masinii… de ex eu m am dus la Mec..si am parcat motorul unde se parcau masinile…si a venit la mine paznicul sa imi zica sa nu parchez acolo ptr ca este ptr masinii… si eu sa parchez pe o bordura mica…:))in rest take care…si fii mai atenta la soferii…si nu mai trece pe rosu….ci pe galben:D

    Apreciază

  2. poti s-o iei pe rosu, in sensul ca se mai practica si e obisnuita lumea. Eu stiu ca la un moment dat am facut stanga intr-o intersectie atat de ciudata incat nici nu imi dadeam seama daca sunt pe contrasens sau nu. Pur si simplu m-am dat pe dreapta sa ma ocoleasca usor soferii si am trecut cand s-a eliberat strada (era noapte). Am vazut semafoare, dar toate erau cu spatele la mine 😀

    Legal, e corect ce spui cu benzile. Practic, pe banda intai pot aparea cele mai imprevizibile lucruri (pietoni,, portiere deschise etc), pe a doua stai daca esti ferm convinsa ca la prima intersectie mergi tot inainte si pe a treia daca banuiesti ca ai sa faci stanga. Cat despre viteza, cea mai sigura mi se pare aia cu care circula toti pe respectiva portiune de drum.

    Cat despre parcari, cred ca ideal pentru soferi ar fi sa le parcam in aer 😀 Imi dau silinta sa trec doar pe verde chiar si in Bucuresti

    Apreciază

Lasă un răspuns

