Din provincie in Bucuresti


Acum vreo doua zile, blindata toata, am facut o plimbare cu motorul in Bucuresti. Motociclisti inraiti au tremurat pentru mine, atat de rau famat e traficul in capitala.  In realitate, e urat tare doar noaptea, ziua mi-a placut. Am avut grija sa ajung seara la 9, sa nu fie aglomerat. Am plecat a doua zi la 11, din aceleasi motive. Pentru cele din provincie pe care le tenteaza Bucurestiul, am cateva sfaturi bazate strict pe plimbarea asta.

  • Cunoaste bine strazile si, mai ales, intersectiile. N-are nimeni rabdare sa te orientezi tu in spatiu si e cam greu cu intrebatul. De asemenea, sunt niste intersectii complicate rau de tot. Daca ai noroc, toate strazile sunt la acelasi nivel. Daca nu, ai sansa de a nimeri pasaje sub si supraterane. Pasaje lungi, fara cale de intoarcere. De parca nu ar fi fost destul de complicata intersectia, in unele cazuri, sensurile de mers ale unei singure strazi sunt delimitate de un scuar. Prin urmare, nu trebuie sa stii doar daca faci stanga sau dreapta ci si a cata la stanga, lucru pe care n-o sa ti-l spuna nimeni pentru ca tuturor li se pare evident. Daca ai in jur mai multe masini care par ca merg in directia ta, tine-te de ele macar pana scapi de intersectie. Mai tine minte un singur lucru: doar fiindca ai intrat intr-o intersectie nu inseamna ca nu ai sa te mai opresti la vreun semafor pana iesi din ea.
  • Dorintele lor sunt ordine pentru tine. Asta inseamna ca atunci cand cineva semnalizeaza ca vrea sa intre pe banda ta, fa tot posibilul si da-i voie sa intre. Nu o fa pe-a orgolioasa, ca ala oricum o sa intre, doar ca o sa te puna in pericol. Am fost si eu in situatia de a schimba banda urgent, tot asa am semnalizat, am asteptat putin, m-am bagat pe banda fara ezitari si nu am auzit scartait de frane, claxoane sau injuraturi. Tind sa cred ca e ceva normal pe acolo.
  • Pastreaza-ti calmul. Seara, cu putin inainte sa intru in Bucuresti, ma straduiam din rasputeri sa fiu atenta la drum, sa nu ma ia nimeni prin surprindere si sa nu incurc pe nimeni. In timpul asta, niste beculete de pe bordura imi tot distrageau atentia si ma uitam dupa indicatoare sa stiu exact pe unde sunt. Mergeam pe banda a treia cand unul mi-a dat niste flashuri de am crezut ca mi-a luat foc motorul. Mai tarziu, m-am ratacit undeva prin centru (Eroilor, Unirii…habar n-am pe unde) si m-am oprit sa fac stanga. Eram cinci suflete pe ditamai bulevardul, dar ala din spate tot mi-a tras un claxon de mai mai sa fac infarct. De asemenea, se circula extrem de repede. Pe Pasajul Basarab am trecut de 100 la ora ca sa tin ritmul cu masinile.
  • Ai grija la pietoni. Din ce-am observat, regula e asa: daca exista semafor, pietonii traverseaza pe verde, fug cand clipeste verdele si merg alert pe rosu, daca nu trec masini. Daca exista doar trecere, pietonii se arunca pur si simplu in strada, asta fiind singura varianta de a traversa. Daca nu exista nici trecere, pietonii merg alert cand cred ca nu sunt masini si o rup la fuga cand aud vreun claxon. Cel mai periculos e la capetele statiilor de tramvai, in special cand tramvaiul se apropie. In acel caz, orice om prefera sa fie schingiut intr-un accident decat sa piarda tramvaiul. Sa ai mare grija, ca orice om normal devine sinucigas in situatii din-astea.

Per total, ca sa conduci in regula prin Bucuresti, trebuie sa fii atenta si extrem de toleranta. Uita tot ce-ai invatat la scoala de soferi, pe acolo se merge la mica intelegere. Sa nu fii tu aia viteaza din tot traficul, aia care ii intrece pe toti fiindca are prioritate, care crede ca banda e proprietate personala si strecoara-te foarte incet. Tine picioarele jos si mai mult impinge motorul decat sa-l accelerezi; nu stii de unde apare un pieton/caine/portiera deschisa etc. Din fericire, chiar si in Bucuresti, acest Texas al Europei, daca il claxonezi pe unul ca sa te vada, sa nu-ti taie fata, respectivul te lasa sa treci linistita. Atata doar ca trebuie sa claxonezi ceva mai tare.

Semnat,

semnatura

4 gânduri despre &8222;Din provincie in Bucuresti&8221;

  1. Exagerezi putin, dar per ansamblu cam ai dreptate. Daca te descurci sa conduci in Bucuresti cu moto si/sau autoturism esti in stare sa conduci oriunde.

    Apreciază

  2. Vino mai des in Bucuresti si te obisnuiesti si tu….. Trebuie sa ai degetul pregatit pentru claxon asa cum le ai pe celelalte pentru frana! Bafta!

    Apreciază

Lasă un răspuns

