Invataturi din cazatura sau cum sa mergi pe pietris


Reiau pentru cine nu a citit articolul anterior: la parada de la intrunirea de la Targu Neamt am luat o mica tranta. Trebuia sa cobor o panta pe un drum cu pietris. In fata mea era un motociclist care cobora si el. Ca sa fiu sigura ca nu cad, mergeam cu picioarele pe langa motor, nu le mai tineam pe scarite. Deci adio frana de picior, de motor…adio.  De frica sa nu intru in cel din fata, m-am infins in singura frana ramasa, cum infinge un flamand furculita in friptura 🙂 Si m-am trezit pe jos.

Sfaturi pentru mersul pe pietris extrase strict din incidentul asta si experienta anterioara (ma bag fara frica pe drumuri de tara):

  • tine extrem de bine motocicleta si sub nicio forma nu pune picioarele jos ca ramai fara cele mai sigure frane. A o tine bine nu inseamna sa te incapatanezi aproape s-o opresti in vale, ci sa fie in echilibru, cat mai dreapta, cat mai mult timp posibil.
  • daca esti incepatoare, s-ar putea sa mergi cu picioarele pe alaturi, nu pe scarite. Nu-i chiar atat de rau, dar retine: cand franezi cu fata pe pietris, apasa foarte putin si foarte usor maneta. Nu te infinge in ea, ca patesti ca mine.
  • inainte sa te aventurezi pe un asa drum, asigura-te ca ai conditiile necesare: inchide viziera sa nu ai musafiri in ochi, lasa muuulta distanta intre tine si cel din fata, fii atenta la eventualele masini care pot aparea (sa ai timp sa te opresti sa le faci loc de trecere)
  • daca poti sa-i reglezi viteza (eu n-am putut in vale), mergi suficient de incet incat sa nu ai nevoie de frane si suficient de tare incat sa te mentii in echilibru.

Echipamentul?

In afara de casca, nu aveam nimic. Ba mai mult, am avut ocazia sa testez protectia oferita de balerini in caz de incident. Am asa:

  • doua zgarieturi de maxim 2 cm pe laba piciorului
  • o vanataie sub genunchi, una dupa genunchi, una exact pe rotula
  • o rana sub rotula de dimensiunea unui ou vazut in sectiune transversala, toate astea pe piciorul stang
  • pe rotula piciorului drept e o alta vanataie
  • pe palma stanga am doua intepaturi
  • cateva ore dupa m-a durut usor spatele in dreptul rinichiului stang

Si atat. Asta e tot ce-am patit dupa ce trei ani si jumatate am purtat echipament doar cand era frig. In ciuda opiniei generale „putea fi mai rau”, eu zic ca nu s-ar fi meritat sa lesin de cald atatea veri ca sa scap de niste vanatai si zgarieturi. La urma urmei, nu e nimic grav. M-am urcat in sa imediat ce am ridicat motocicleta, viata mea e la fel 🙂

Imi pare rau ca s-a zdrelit o chestie de cauciuc menita sa apere cablul de ambreiaj. Nici macar poza cu asa ceva n-am gasit pe internet, darmite vreuna de vanzare. Prin urmare, fetelor, daca gasiti asa ceva de vanzare, anuntati-ma si pe mine, va rog.

Si, pana una alta, va invit sa citit cartea „Moto Lady”. Am scris-o cu drag, special pentru voi.

Semnat,

semnatura

 

Un gând despre &8222;Invataturi din cazatura sau cum sa mergi pe pietris&8221;

  1. Nu stiu cum e pe vitezane, dar ce stiu ca pe o motocicleta de teren daca incepi pe urcari/coborari sa ti picioarele in lateral in caz ca pici, e rau de tot! Regula nr 1, intodeauna pe scarite, pentru ca ele sunt in asa fel facute sa ai un echilibru perfect. Daca e sa pui piciorul jos, intodeauna pui stangul sa ai si frana de spate. Si despre frana fata… mangaiata usor car sa nu se blocheze si daca se poate fara a trage ambreiajul, astfel mai ai si putina frana de motor.

    Apreciază

Lasă un răspuns

