Trei curiozitati despre placutele de frana


Daca motorul e stricat, motocicleta sta pe loc. Amandoua sunteti in siguranta. Dar daca placutele nu sunt in regula, risti un accident serios. Din punct de vedere al sigurantei, placutele de frana sunt cele mai importante piese. De aceea e bine sa stii cateva lucruri despre ele.

1. Cum functioneaza

Piesele responsabile cu franarea formeaza un ansamblu, oarecum asemanator cu foile de ceapa. Astfel, de axul de la roata e prins discul de frana. Pe dreapta si pe stanga stau placutele. Peste placute este etrierul. Din etrier pleaca doua cabluri care ajung pana la maneta de frana. Ele au lichid de frana in interior. Etrierul contine  ulei. Atunci cand actionezi frana de mana, creezi o presiune care se transmite pana in uleiul din etrier. Acesta apasa pe placute, placutele pe disc si motocicleta se opreste. Aici  e o animatie extrem de rudimentara (atat stiu sa fac si pe internet nu am gasit nimic) in care mi-am dat toata silinta sa-ti explic cum functioneaza sistemul de franare.

2. De ce trebuie schimbate

Placutele de frana sunt facute din ferodou si o parte subtire din alt metal. Cu timpul, acel ferodou se toceste. Asta nu impiedica ansamblul de franare sa functioneze in continuare, doar ca, placutele fiind tocite, asupra discului de frana actioneaza direct acea parte subtire din metal.  In acest fel, discul se strica. Plus ca nici frana nu mai tine asa de bine.

3. Cum sa inlocuiesti placutele de frana

E foarte simplu, dar s-ar putea sa ai nevoie de forta unui barbat. In slideshow sunt poze de cand am schimbat placutele la chopper (Honda Shadow).Mai jos e un tutorial gasit pe net despre cum sa schimbi placutele la o motocicleta enduro. Daca tot mai ai nelamuriri, intreaba cu incredere. 🙂

Semnat,

semnatura

Anunțuri

Un gând despre &8222;Trei curiozitati despre placutele de frana&8221;

  1. Inca un detaliu important referitor la placute de frana

    Este foarte important rodajul. Imediat ce ati montat placutele de frana noi (sau discuri) primii 100-150 km folositi franele mai des apasandu-le progresiv incet spre tare … niciodata violent. Aceasta pentru a se mula placutele pe disc. Avantaje:
    – eficienta maxima in timp la franare +
    – elimina zgomotele de franare +
    – pentru a proteja discul

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s