Curata bujiile


Din cand in cand, bujiile trebuie curatate de calamina, o substanta care rezulta din arderea incompleta a carburantului. In caz contrar, pistonul si alte componente aflate in miscare se uzeaza prematur.

Cel mai adesea, curatarea bujiilor se face in mod automat, cand se tureaza motorul . Ea se poate face si manual, in situatia in care ceva din motor (carburatie, aprindere etc) nu este reglat, conform motociclistilor cu experienta.

Desi curatarea se face cu o perie de sarma, modul de a ajunge la bujii difera de la un tip de motocicleta la altul. Prin urmare, tutorialul care urmeaza este valabil doar pentru doamnele care au vitezane.

http://picasaweb.google.com/s/c/bin/slideshow.swf

Conform mecanicilor care scriu pe motociclism.ro, cele mai bune bujii sunt alea de platina sau iridiu. Acestea, insa, nu se curata cu peria de sarma ci cu o carpa imbibata intr-un dizolvant volatil. In rest, operatiunea este aceeasi.

PS: Multumim mecanicului Tite pentru ajutorul acordat in realizarea acestui material. Omul e din Lespezi,un sat la 20 de km de Bacau, se pricepe la coafat motociclete si cine vrea datele lui de contact, sa ma anunte.

Update 18 februarie 2012: Mai e o varianta de curatare. Tot cu perie, dar nu de metal. Si se foloseste nitro-diluant (il gasiti in magazinele auto)

Anunțuri

2 gânduri despre &8222;Curata bujiile&8221;

  1. Mecanicul asta al vostru … nu-l mai laudati asa.

    Desi in manualul unor motociclete contemporane este permisa curatarea bujiei cu peria de sarma, majoritatea covarsitoare a manualelor producatorilor de motociclete si cele de mecanici profesionisti INTERZIC curatarea cu orice fel de unealta metalica sau mina de creion(grafit) care ar putea lasa prin zagariere o dara metalica conductoare, chiar daca e de grosime micronica. Aceasta dara conduce scanteia si duce la aparitia „scanteilor taratoare” care nu mai aprind amestecul.
    Cea mai „ca la carte” curatare a bujiei este cea prin sablare intr-un stand special in care bujia se insurubeaza. Nici asa nu e perfect, stratul ceramic de la suprafata, mai lucios, se duce si apar rugozitati care fac depunerea ulterioara a calaminei mai usoara.
    Curatirea „manuala” se face cu unelte de plastic sau lemn dur care nu lasa urme conductoare. Exclus din nou creionul, briceagul, etc.

    Pe scurt: o bujie cu calamina pe ea tradeaza probleme ale motorului care nu se rezolva schimband bujia. Problemele variaza de la superficiale: filtru de aer ce trebuie schimbat, la mai complicate: carb/carburi dereglate, cam in zona asta. Alimentare prea bogata.

    Exista pe net tabele cu poze de diagnosticat motorul in functie de aspectul bujiei, nu insist.

    Intr-un motor fara defectiuni, bujia lucreaza la o temperatura de autocuratare, nu se depune calamina. In functie de aditivii din benzina, dupa 10000km se pot observa depuneri de cenusa, dar sunt minimale. Pentru bujiile clasice cu electrozi cu Ag, Sn, Pt producatorii recomanda schimbarea lor cu altele noi la 15000km. Cele cu iridiu au electrozii mai rezistenti.

    Recomandarea mea pentru o lady motociclista care nu e la categoria „mecanici meseriasi”, ca stiu ca exista este:
    Cea mai indicata si simpla operatiune nu este curatarea bujiei de calamina, ci alegerea bujiei/bujiilor recomandate de producator si reglarea distantei dintre electrozi la valoarea data de producatorul motorului(asta e recomandarea NGK de ex.) atat la primul montaj cat si la fiecare 5000km, hai 10000 pt cei mai uituci. Atentie la insurubarea bujiilor, sa fiti _absolut intotdeauna_ sigure ca intra pe filet, se insurubeaza usor la mana pana la capat si strangerea finala sa se faca cu simt(10 grade unghiulare aprox.). Afectarea filetului e o problema enorma si se face asa usor din neatentie.

    Revenind la tema: daca gasiti bujia neagra, mergeti la un mecanic bun, care nu va „rezolva” curating bujia sau schimband, ci remediind cauza adevarata si apoi schimba bujia.

    Asfalt uscat si iernare fara sevraj!
    –owene

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s