Segmentii


Segmentii sunt piese inelare elastice ce apasă asupra cilindrului, etanşând pistonul, fiind diferiţi în funcţie de rolul lor. Astfel, segmenţii de compresie trebuie să asigure etanşarea dintre piston şi cilindru pentru ca aerul şi amestecul carburamnt să nu scape printre cilindru şi piston reducând presiunea din camera de ardere.

În afară de etanşare, segmenţii au şi rolul de ungere a cămăşii cilindrului cu o anumită cantitate de ulei (rol de reglare a cantităţii de ulei utilizată la ungerea cilindrului ) precum şi rolul de a transmite o parte din căldura pistonului către cilindru. Pentru realizarea acestor funcţii segmenţii trebuie montaţi în canalele portsegment aflate în piston. Din acest motiv segmenţii au formă circulară discontinuă (au o fantă). Fanta permite deschiderea segmentului pentru montaj.  Trebuie menţionat că după montaj trebuie asigurat un joc axial (sus – jos) între segment şi canalul portsegment.

Segmenţii de compresie sunt primii doi număraţi dinspre camera de ardere către tija pistonului. Segmentul de ungere sau raclor este montat în canalul dinspre fusta pistonului, pentru răzuirea şi evacuarea uleiului excesiv de pe cilindru. Pentru a împiedica pătrunderea uleiului în camera de ardere, segmenţii raclori sunt prevăzuţi cu orificii care corespund cu cele din piston.

Segmenţii se confecţionează din fontă aliată.

Segmentare motor

Segmentare motor inseana defapt schimbarea segmentilor din cilidri atunci cand motorul consuma ulei si nu mai face cuplu motor. Insa aceasta operatiune este mult mai complexa decat pare, asa ca voi incerca sa v-o explic pas cu pas.

Ca orice operatiune ce se doreste a fi facuta in motor, segmentarea motorului cere desfacerea lui. Se dau prezoanele de la chiuloasa jos, carburatorul, apoi cilindrul (dar cu grija fara a rupe vechii segmenti). Apoi se scoate o siguranta de la boltul pistonului, dupa care se scoate si boltul pistonului si pistonul.

Noii segmenti

Intai se curata canalele pe care au fost vechii segmenti prin slefuire cu un smirghel fin in capul pistonului (niciodata pe partile pistonului), pentru ca noii segmenti sa poata intra in canale corect. Dupa ansamblarea noilor  segmenti pe piston aveti mare grija sa se inchida perfect la capete (in caz contrar nu se va realiza compresia).

Apoi se trece la reansamblarea motorului. Asadar, se pune pistonul in cilindru, apasand usor segmentii, pentru o intrare mai usoara (altfel se pot rupe), ca mai apoi cilindrul sa fie pus la loc pe punct. Se pune boltul pistonului la loc, avand grija sa nu aiba joc pe parti, apoi  chiuloasa si carburatorul. Se repune bujia si motorul este gata de plecare!

Atentionare!

Este bine ca dupa segmentarea motorului sa nu se plece in tromba, iar primii kilometri a se faca la viteze mai scazute ca deobicei.


Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s